0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی کالاها
    بسته

    روشن‌ترین نمایشگر موبایل کدام است؟

    اوپو فایند ایکس ۶ پرو با یک رکورد قابل توجه معرفی شد. حداکثر روشنایی نمایشگر ۲۵۰۰ نیت تفاوت زیادی با مدعیان فعلی بازار دارد. مثلا گلکسی اس ۲۳ اولترا حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت را تبلیغ می‌کند و آیفون ۱۴ پرو مکس هم ادعای ۲۰۰۰ نیت را دارد. پس نمایشگر پرچمدار Oppo خیلی روشن‌تر است؟ بیاید با یک تست عملی ببینیم روشن‌ترین نمایشگر موبایل کدام است؟ اوپو Find X6 Pro یا آیفون ۱۴ پرو مکس یا گلکسی اس ۲۳ اولترا؟

     

     

    ابتدا توجه به این نکته الزامی است. اعداد اوج روشنایی نمایشگر زمانی به دست می‌آیند که تنها یک بخش کوچک از پنل OLED با قدرت کامل روشن و رنگ سفید نمایش داده می‌شود. در این شرایط یک پنل OLED بیشترین انرژی را مصرف می‌کند.

     

    و برای تجربه مناسب بصری در فضای بیرونی چندین عامل دیگر به جز حداکثر روشنایی پنل نمایشگر دخیل هستند. مثلا موارد چون:

    اول ) پوشش صفحه نمایش

    دوم ) بازتاب شیشه محافظ

    سوم ) کنتراست نمایشگر

     

    حداکثر روشنایی معمولی که اپل برای آیفون ۱۴ پرو مکس تبلیغ می کند، ۱۰۰۰ نیت است و روشنایی ۱۶۰۰ نیت تنها در هنگام نمایش محتوای HDR ارائه می‌شود. سطح روشنایی ۲۰۰۰ نیت آیفون‌ها تنها برای بخشی از صفحه نمایشگر خواهد بود و در شرایطی که تابش مستقیم نور خورشید اتفاق بیافتد.

    نمایشگر گلکسی اس ۲۳ اولترا دارای حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ در هنگام نمایش محتوای HDR و ۱۷۵۰ نیت زیر تابش نور خورشید و در حالت تنظیم روشنایی خودکار است.

    نمایشگر اوپو فایند ایکس ۶ پرو حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت را برای شرایط عادی ارائه می کند اما می تواند تا 1500 نیت و برای نمایش محتوای HDR افزایش یابد. همچنین می‌تواند در زیر نور مستقیم خورشید با حالت تنظیم خودکار روشنایی تا ۲۵۰۰ نیت افزایش یابد.

    اما این سه دستگاه به دور از مشخصات تبلیغ شده برای آن‌ها، حداکثر چقدر می‌توانند روشن باشند؟

    برای پاسخ به این پرسش، Oppo Find X6 Pro، Apple iPhone 14 Pro Max و Samsung Galaxy S23 Ultra را به فضای باز برده و آنها را زیر تابش مستقیم نور خورشید تست کرده‌اند. در حالی که به سختی می‌توان افزایش روشنایی لحظه‌ای را با یک دوربین ثبت کرد، هر سه نمایشگر روشنایی قابل قبولی دارند و خوانایی در آن‌ها حفظ می‌شود.

    در این حالت حداکثر روشنایی ثبت شده توسط نمایشگر هر دستگاه عبارت است از:

    ۱- فایند ۶ پرو اوپو ۱۱۷۸ نیت
    ۲- گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ ۱۰۸۶ نیت
    ۳- آیفون ۱۴ پرو مکس اپل ۱۰۳۳ نیت

    در واقعیت این اعداد، حداکثر روشنایی هستند که یک موبایل در شرایط سخت روشنایی شدید روز به آن می‌رسند. با وجود تفاوت کم اما نماینده اوپو در رتبه اول، سامسونگ در رتبه دوم و اپل در رتبه سوم قرار می‌گیرد.

    از نظر دقت بازتولید رنگ در این شرایط خاص، دمای رنگ صفحه نمایش اوپو و سامسونگ سردتر و رنگ سفید گرمتر در نماینده اپل مشاهده شد.

    به طور خلاصه، شاهد تعداد انگشت‌شماری از موبایل‌ها هستیم که در تست واقعی به مرز روشنایی ۱۰۰۰ نیت می‌رسند و معمولاً برای دید در فضای باز و در زیر نور مستقیم خورشید، بسیار عالی است.

    نمایشگر Oppo Find X6 Pro از جدیدترین نسل پنل LTPO3 OLED سامسونگ بهره می‌برد که نسبت به دو رقیب دیگر به روزتر است.

    حداکثر روشنایی نمایشگر موبایل چقدر برای شما اهمیت دارد؟

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ و کامپیوتر
    موبایل و تبلت
    ماشین های اداری
    کالای دیجیتال
    لوازم خانگی
    کالای سلامت
    بازگشت به بالا